Ons klachtenreglement
In de bijlage vind je onder andere informatie over wie een klacht kan indienen en welke sancties er mogelijk zijn.
Hoe dien je een klacht in?
Voor de manier waarop je een klacht kunt indienen verwijzen wij je naar artikel 4 van ons klachtenreglement. Je kunt in de bijlage ons klachtenreglement terugvinden. Je kunt de bijlagen vervolgens sturen naar klacht@aegis.nl
Voor de manier waarop je een klacht kunt indienen verwijzen wij je naar artikel 4 van ons klachtenreglement. Je kunt in de bijlage ons klachtenreglement terugvinden. Je kunt de bijlagen vervolgens sturen naar klacht@aegis.nl
Klachtenformulier
In de bijlage tref je ons klachtenformulier. Deze kun je invullen en per post of mail naar ons toesturen.
Machtigingsformulier
Als je namens iemand anders een klacht wilt indienen, is het verplicht om naast het klachtenformulier ook het bijgevoegde machtigingsformulier in te vullen en mee te sturen.
Ik heb een klacht over een wettelijk vertegenwoordiger die geen lid is van Aegis
Heb je een klacht over een wettelijk vertegenwoordiger die geen lid is van Aegis, dan kun je geen klacht indienen bij Aegis.
Waar kan ik dan een klacht indienen?
Als je wettelijk vertegenwoordiger geen lid is van Aegis en je een klacht wilt indienen, dan kun je je klacht sturen naar de griffie van het kanton waar je bewind, mentorschap of curatele is uitgesproken. Kijk voor meer informatie op de website van de Rechtspraak.
Waarover kun je geen klachten indienen bij Aegis?
- Als je wettelijk vertegenwoordiger geen lid (meer) is van Aegis, kun je hierover geen klacht indienen bij Aegis.
- Als je de klacht al hebt ingediend bij de rechtbank is het niet mogelijk om een klacht in te dienen bij Aegis.
- Je kunt geen klacht indienen bij Aegis als je een andere bewindvoerder en/of een schadevergoeding wenst